AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI SƏHİYYƏ NAZİRLİYİ
TƏSDİQ EDİRƏM RAZILAŞDIRILIB
_________________________ ____________________________
Tədris və müalicə işləri üzrə Tədris və Təhsil departamentinin
prorektor, prof. Sabir Əliyev müdiri, dos. Kamandar Yaqubov
TİBBİ BİOLOGİYA VƏ GENETİKA KAFEDRASI
"050802 – ƏCZAÇILIQ" ixtisasının “Tibbi biologiya və genetika” fənni üzrə
SİLLABUS
BAKI – 2022
Sillabusun mündəricatı:
FƏNNİN TƏDRİS PLANI
(Fənnə dair qısa məlumat)
Fənnin kodu |
Fənnin adı |
Dərsin növü |
Tədris olunduğu |
AKTS |
|
Kurs |
Semestr |
||||
TİP |
Tibbi biologiya və genetika |
Məcburi |
1 |
2 (yaz) |
3 |
Tədris dili |
|
|
Azərbaycan, rus və ingilis dillərində |
Fənni tədris edən müəllimlər |
|
|
Dos. Kərimov Vaqif, prof. Şəkərəliyeva Yeganə, dos. Süleymanova Leyla, dos. Əzizov Əflatun, dos. Məmmədova Sevinc, dos. Ənsərova Aynur, dos. Əlizadə Sevda, b.m. Mahmudova Pərvanə, b.m. Həsənova Aytəkin, b.m. Hüseynova Lalə, b.m. Həşimov Ramin, b.m. Vəliyeva Gülnarə, ass. Yusufova Xədicə, ass. Hüseynova Qumru |
Fənnin ardıcıllıq şərtləri |
|
Öncə tədrisi zəruri olan fənlər (Prerekvizit) |
Yoxdur |
Özündən sonra tədrisini saxladığı fənlər |
Yoxdur |
Fənnin məqsədi |
|
Tələbələrə canlıların, o cümlədən insanın molekulyar və hüceyrə səviyyəsində gedən çoxsaylı bioloji prosesləri, irsiyyət və dəyişkənlik fenomenlərini, normal və patoloji əlamətlərin irsi məlumatlardan asılı olaraq təzahür və inkişaf xüsusiyyətlərini, xəstəliklərin genetik əsaslarını, ailə planlanması zamanı genetik xəstəliklərin üzə çıxma ehtimallarını, nəsil şəcərəsi qurub onu analiz etməyi, populyasiyanın genetik strukturunu araşdırmağı öyrətmək. |
Fənnin məzmunu |
|
|
Xromosomda irsi materialın yerləşməsi, genin quruluş xüsusiyyətləri, genlərin ekspresiyası və tənzimlənməsi mexanizmləri, mutasiyalar, insan genetikasının müasir öyrənilmə metodları, fenotipin formalaşmasında genotipin rolu, mühitin və genotipin modifikasiya dəyişkənliklərində rolu, nəsil şəcərəsi qurulması və onun araşdırılması, ailələr üçün genetik proqnozların verilməsi. |
Fənnin təlim nəticəsi |
|
BİLİK |
1. Əsas genetik anlayışları bilir 2. Genetikanın əsas tətbiq sahələrini tanıyır 3. Genetika elminin tibdə əhəmiyyətini bilir 4. Biotexnologiyada tibbi əhəmiyyətli genetik nəaliyyətlərdən xəbərdar olur 5. Müasir ekoloji şəraitdə genetik sağlamlığın qorunmasının əsasları ilə tanış olur 6. İrsiyyətin maddi əsaslarını tanıyır 7. Mendel genetikasının tibdə tətbiqini bilir 8. İlişikli genlərin xromosom nəzəriyyəsinin tibbdə tətiqini bilir 9. Populyasiyanın irsi xəstəliklərə görə genetik vəziyyətinin araşdırmasının metodlarını bilir 10. Ailə planlamasında istifadə olunan genetikanın əsaslarını bilir 11. İnsanın embrional dövrüdə genetik analiz olunmasının metodlarının nəzəri əsaslarını sadalayır 12. İnsanın postemrional dövürdə genetik analiz olunmasının metodlarını sadalayır 13. Nəsil şəcərəsini qurmaq üçün istifadə olunan simvolları tanıyır |
BACARIQ |
1. Nəsil şəcərəsini qurur və onu genetik xəstəliyə görə analiz edir 2. Ailə planlamasında gələcək nəsildə irsi xüsusiyyətin üzə çıxma ehtimalını hesablayır 3. Qadınlarda Barr cisimciyini müəyyən etməyi bacarır 4. İnsan kariotipini oxuya bilir 5. Populyasiyanı xəstəliklərə görə analiz edib, proqnoz verməyi bacarır 6. Mendel genetikasını tibdə tətbiq edir 7. Xromosom və genom mutasiyalarının sitogenetik analizlərini təhlil edir, 8. Genetik xəstəliklərin nəzəri təhlilini verir 9. Molekulyar genetik tədqiqatların nəticələrini anlayıb, onları qiymətləndirir |
DAVRANIŞ |
1. Ailə planlaması və genetik məsləhətləşmələr zamanı etik qaydalara riayət edir |
Mövzu təqvim planı |
|
||
Mövzular |
|||
Həftə |
Nəzəri təlim |
Təcrübi (tətbiqi) təlim |
|
1 |
Hüceyrə - canlı orqanizimlərin morfo-funksional vahididir. |
Mikroskopun quruluşu və istifadə qaydaları. |
|
2 |
Genin quruluşu və ekspressiyası. |
Hüceyrənin quruluş və funksional təşkili. |
|
3 |
Mutasiyaların təsnifatı və tibbi əhəmiyyəti. |
DNT-nin quruluşu və replikasiyası. Genetik kod və onun xüsusiyyətləri. |
|
4 |
İnsanın irsi xəstəlikləri. |
Xromosomların morfologiyası. Xromatinin quruluşu. |
|
5 |
Qocalıq - ontogenezin bir mərhələsi kimi. |
Hüceyrənin həyat dövriyyəsi və ona genetik nəzarət. |
|
6 |
Ümumi və tibbi ekologiyasının əsasları. |
Qametogenez. Cinsi hüceyrələrin quruluşu. |
|
7 |
Cinsiyyətin biologiyası və genetikası. |
Sorğu (aralıq qiymətləndirmə) |
|
8 |
Regenerasiya. Toxuma və orqanların transplantasiyası. |
Allel genlərin qarşılıqlı təsiri. |
|
9 |
|
Qeyri-allel genlərin qarşılıqlı təsiri. |
|
10 |
|
Genlərin ilişikliyi. Genlərin tam və qeyri tam ilişikliyi. Cinsiyyətlə ilişikli irsiyyət. |
|
11 |
|
İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: prenatal diaqnostika, genealoji üsul, əkizlik üsulu. |
|
12 |
|
İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: sitogenetik üsul, biokimyəvi üsul. |
|
13
14 |
|
Dermatoqlifika. Müxtəlif sindromlarda dermatoqlifikanın tətbiqi.
Cinsi xromatin və onun təyinetmə üsulları.
|
|
15 |
|
İnsanın autosom və cinsi xromosom xəstəliklərinin fotokarioqrammasının tərtibi. |
Fənnin tədrisində istifadə ediləcək interaktiv tədris metodları |
|
|
|
Ölçmə - qiymətləndirmə |
|
|
|
Qiymətləndirmə üsulları |
Qiymət (bal) |
İmtahan (final) |
50 |
|
Aralıq qiymətləndirmə |
30 |
|
Davamiyyətə görə qiymətləndirmə |
10 |
|
Sərbəst iş (Tələbələrin qrup layihəsi) |
10 |
|
CƏMİ |
100 |
Fənn üzrə semestr ərzində (imtahana qədər və imtahanda) tələbənin topladığı balın yekun miqdarına görə onun fənn üzrə biliyinin qiymətləndirilməsi |
|
||
|
51 baldan aşağı olduqda |
“qeyri-kafi” |
F |
51-60 bal |
“qənaətbəxş” |
E |
|
61-70 bal |
“kafi” |
D |
|
71-80 bal |
“yaxşı” |
C |
|
81-90 bal |
“çox yaxşı” |
B |
|
91-100 bal |
“əla” |
A |
Semestr üzrə İş yükü |
|
|||
|
Fəaliyyət |
Sayı |
Müddət (saat) |
Cəmi iş yükü (saat) |
Aralıq qiymətləndirmə |
1 |
2 |
2 |
|
Semestr imtahanı |
1 |
1 |
1 |
|
Mühazirə dərsləri |
8 |
2 |
16 |
|
Laboratoriya (praktik) dərsləri |
14 |
2 |
28 |
|
Cəmi iş yükü |
|
|
47 |
Tövsiyyə olunan ədəbiyyat |
|
|
METODİKİ TƏMİNAT: 1. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetika”. Dərs vəsaiti. 2022. 2. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetikadan iş dəftəri”. Dərs vəsaiti. 2022. 3. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics”. Manual. 2022. 4. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics workbook”. Manual. 2022. 5.А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова, П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Медицинская биология и генетика». Учебное пособие. 2022. 6.А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова, П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Рабочая тетрадь по медицинской биологии и генетике». Учебное пособие. 2022. 7.A.H.Ənsərova “İnsan ekologiyasının müasir problemləri”. Bakı, 2021. 8.“Биология”. В 2 кн. Под ред. В.Н. Ярыгина. М.: Высшая школа, 2020. 9.“Биология” под редакцией Н. В. Чебышева. МИА, 2016. |
İMZALAYANLAR:
“Tibbi biologiya və genetika” fənninin təlim nəticələrinin İxtisas Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqəliliyi |
|
||||||||||||
Fənnin Təlim Nəticələri (FTN) |
|
|
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Təlim nəticəsi 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 5 |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 6 |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 7 |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
Fənnin tədrisinin Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqə səviyyəsi |
|
||||
Proqramın Təlim Nəticəsi (PTN) |
Töhfə səviyyəsi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*1 Ən aşağı, 2 Aşağı, 3 Orta, 4 Yüksək, 5 Çok yüksək
AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI SƏHİYYƏ NAZİRLİYİ
TƏSDİQ EDİRƏM RAZILAŞDIRILIB
_________________________ ____________________________
Tədris və müalicə işləri üzrə Tədris və Təhsil departamentinin
prorektor, prof. Sabir Əliyev müdiri, dos. Kamandar Yaqubov
TİBBİ BİOLOGİYA VƏ GENETİKA KAFEDRASI
"050901 – HƏRBİ TİBB" ixtisasının “Tibbi biologiya və genetika” fənni üzrə SİLLABUS
BAKI – 2022
Sillabusun mündəricatı:
FƏNNİN TƏDRİS PLANI
(Fənnə dair qısa məlumat)
Fənnin kodu |
Fənnin adı |
Dərsin növü |
Tədris olunduğu |
AKTS |
|
Kurs |
Semestr |
||||
TİP |
Tibbi biologiya və genetika |
Məcburi |
1 |
1 (payız) |
4 |
Tədris dili |
|
|
Azərbaycan dili |
Fənni tədris edən müəllim(lər) |
|
|
Dos. Kərimov Vaqif, dos. Süleymanova Leyla, prof. Şəkərəliyeva Yeganə, dos. Əzizov Əflatun, dos. Məmmədova Sevinc, dos. Ənsərova Aynur, dos. Əlizadə Sevda, b.m. Mahmudova Pərvanə, b.m. Həsənova Aytəkin, b.m. Hüseynova Lalə, b.m. Həşimov Ramin, b.m. Vəliyeva Gülnarə, ass. Yusufova Xədicə, ass. Hüseynova Qumru |
Fənnin ardıcıllıq şərtləri |
|
Öncə tədrisi zəruri olan fənlər (Prerekvizit) |
Yoxdur |
Özündən sonra tədrisini saxladığı fənlər |
Yoxdur |
Fənnin məqsədi |
|
Tələbələrə canlıların, o cümlədən insanın molekulyar və hüceyrə səviyyəsində gedən çoxsaylı bioloji prosesləri, irsiyyət və dəyişkənlik fenomenlərini, normal və patoloji əlamətlərin irsi məlumatlardan asılı olaraq təzahür və inkişaf xüsusiyyətlərini, xəstəliklərin genetik əsaslarını, ailə planlanması zamanı genetik xəstəliklərin üzə çıxma ehtimallarını, nəsil şəcərəsi qurub onu analiz etməyi, populyasiyanın genetik strukturunu araşdırmağı öyrətmək. |
Fənnin məzmunu |
|
|
Xromosomda irsi materialın yerləşməsi, genin quruluş xüsusiyyətləri, genlərin ekspresiyası və tənzimlənməsi mexanizmləri, mutasiyalar, insan genetikasının müasir öyrənilmə metodları, fenotipin formalaşmasında genotipin rolu, mühitin və genotipin modifikasiya dəyişkənliklərində rolu, nəsil şəcərəsi qurulması və onun araşdırılması, ailələr üçün genetik proqnozların verilməsi. |
Fənnin təlim nəticəsi |
|
BİLİK |
1. Əsas genetik anlayışları bilir 2. Genetikanın əsas tətbiq sahələrini tanıyır 3. Genetika elminin tibdə əhəmiyyətini bilir 4. Biotexnologiyada tibbi əhəmiyyətli genetik nəaliyyətlərdən xəbərdar olur 5. Müasir ekoloji şəraitdə genetik sağlamlığın qorunmasının əsasları ilə tanış olur 6. İrsiyyətin maddi əsaslarını tanıyır 7. Mendel genetikasının tibdə tətbiqini bilir 8. İlişikli genlərin xromosom nəzəriyyəsinin tibbdə tətiqini bilir 9. Populyasiyanın irsi xəstəliklərə görə genetik vəziyyətinin araşdırmasının metodlarını bilir 10. Ailə planlamasında istifadə olunan genetikanın əsaslarını bilir 11. İnsanın embrional dövrüdə genetik analiz olunmasının metodlarının nəzəri əsaslarını sadalayır 12. İnsanın postemrional dövürdə genetik analiz olunmasının metodlarını sadalayır 13. Nəsil şəcərəsini qurmaq üçün istifadə olunan simvolları tanıyır |
BACARIQ |
1. Nəsil şəcərəsini qurur və onu genetik xəstəliyə görə analiz edir 2. Ailə planlamasında gələcək nəsildə irsi xüsusiyyətin üzə çıxma ehtimalını hesablayır 3. Qadınlarda Barr cisimciyini müəyyən etməyi bacarır 4. İnsan kariotipini oxuya bilir 5. Populyasiyanı xəstəliklərə görə analiz edib, proqnoz verməyi bacarır 6. Mendel genetikasını tibdə tətbiq edir 7. Xromosom və genom mutasiyalarının sitogenetik analizlərini təhlil edir, 8. Genetik xəstəliklərin nəzəri təhlilini verir 9. Molekulyar genetik tədqiqatların nəticələrini anlayıb, onları qiymətləndirir |
DAVRANIŞ |
1. Ailə planlaması və genetik məsləhətləşmələr zamanı etik qaydalara riayət edir |
Mövzu təqvim planı |
|
||
Mövzular |
|||
Həftə |
Nəzəri təlim |
Təcrübi (tətbiqi) təlim |
|
1 |
Biologiya – tibbin nəzəri əsasıdır. Hüceyrə - canlı orqanizimlərin morfofunksional vahididir. |
Mikroskopun quruluşu və ondan istifadə olunma qaydaları. Hüceyrənin quruluş və funksional təşkili. |
|
2 |
Genin quruluşu və ekspressiyası. |
DNT-nin quruluşu və replikasiyası. Genetik kod və onun xususiyyətləri. |
|
3 |
Mutasiyaların təsnifatı və tibbi əhəmiyyəti. |
Xromosomların kimyəvi tərkibi və morfologiyası. Xromatinin quruluşu. Hüceyrənin həyat dövriyyəsi və ona genetik nəzarət. |
|
4 |
İnsanın irsi xəstəlikləri. |
Qametogenez. Cinsi hüceyrələrin quruluşu. Genetik informasiyanın cinsi hüceyrələrlə ötürülməsi. |
|
5 |
İnsanın transmissiv və təbii ocaqlı xəstəlikləri. |
Allel genlərin qarşılıqlı təsiri. Qeyri – allel genlərin qarşılıqlı təsiri. |
|
6 |
Qocalıq - ontogenezin bir mərhələsi kimi. İnsanda qocalmanın ümumbioloji və genetik aspektləri. |
İlişikli irsiyyət. Genlərin tam və qeyri tam ilişikliyi. |
|
7 |
İnsan ekologiyasının müasir problemləri. Ekoloji genetika. |
Cinsiyyətlə ilişikli irsiyyət. |
|
8 |
Cinsiyyətin biologiyası və genetikası. |
İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: prenatal diaqnostika, genealoji üsul, əkizlik üsulu/. İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: sitogenetik üsul, biokimyəvi üsul |
|
9 |
Gen texnologiyaları. |
Dermatoqlifika. Müxtəlif sindromlarda dermatoqlifikanın tətbiqi. Cinsi xromatin və onun təyinetmə üsulları. |
|
10 |
Regenerasiya. Toxuma və orqanların transplantasiyası |
İnsanın autosom və cinsi xromosom xəstəliklərinin fotokarioqrammasının tərtibi. |
Fənnin tədrisində istifadə ediləcək interaktiv tədris metodları |
|
|
|
Ölçmə - qiymətləndirmə |
|
|
|
Qiymətləndirmə üsulları |
Qiymət (bal) |
İmtahan (final) |
50 |
|
Aralıq qiymətləndirmə |
30 |
|
Davamiyyətə görə qiymətləndirmə |
10 |
|
Sərbəst iş (Tələbələrin qrup layihəsi) |
10 |
|
CƏMİ |
100 |
Fənn üzrə semestr ərzində (imtahana qədər və imtahanda) tələbənin topladığı balın yekun miqdarına görə onun fənn üzrə biliyinin qiymətləndirilməsi |
|
||
|
51 baldan aşağı olduqda |
“qeyri-kafi” |
F |
51-60 bal |
“qənaətbəxş” |
E |
|
61-70 bal |
“kafi” |
D |
|
71-80 bal |
“yaxşı” |
C |
|
81-90 bal |
“çox yaxşı” |
B |
|
91-100 bal |
“əla” |
A |
Semestr üzrə İş yükü |
|
|||
|
Fəaliyyət |
Sayı |
Müddət (saat) |
Cəmi iş yükü (saat) |
Aralıq qiymətləndirmə |
1 |
2 |
2 |
|
Semestr imtahanı |
1 |
1 |
1 |
|
Mühazirə dərsləri |
10 |
2 |
20 |
|
Laboratoriya (praktik) dərsləri |
19 |
2 |
38 |
|
Cəmi iş yükü |
|
|
61 |
Tövsiyyə olunan ədəbiyyat |
|
|
METODİKİ TƏMİNAT: 1. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetika”. Dərs vəsaiti. 2022. 2. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetikadan iş dəftəri”. Dərs vəsaiti. 2022.
|
İMZALAYANLAR:
“Tibbi biologiya və genetika” fənninin təlim nəticələrinin İxtisas Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqəliliyi |
|
|
||||||||||||
Fənnin Təlim Nəticələri (FTN) |
|
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
Təlim nəticəsi 1 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 2 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 3 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 4 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 5 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 6 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 7 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 8 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 9 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Fənnin tədrisinin Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqə səviyyəsi |
|
||||
Proqramın Təlim Nəticəsi (PTN) |
Töhfə səviyyəsi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*1 Ən aşağı, 2 Aşağı, 3 Orta, 4 Yüksək, 5 Çok yüksək
AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI SƏHİYYƏ NAZİRLİYİ
TƏSDİQ EDİRƏM RAZILAŞDIRILIB
_________________________ ____________________________
Tədris və müalicə işləri üzrə Tədris və Təhsil departamentinin
prorektor, prof. Sabir Əliyev müdiri, dos. Kamandar Yaqubov
TİBBİ BİOLOGİYA VƏ GENETİKA KAFEDRASI
"050902 – İCTİMAİ SƏHİYYƏ" ixtisasının “Orqanizmlər və ekosistemlər” fənni üzrə
SİLLABUS
BAKI – 2022
Sillabusun mündəricatı:
FƏNNİN TƏDRİS PLANI
(Fənnə dair qısa məlumat)
Fənnin kodu |
Fənnin adı |
Dərsin növü |
Tədris olunduğu |
AKTS |
|
Kurs |
Semestr |
||||
TİP |
Orqanizmlər və ekosistemlər |
Məcburi |
1 |
I |
3 |
Tədris dili |
|
|
Azərbaycan və rus dilləri |
Fənni tədris edən müəllimlər |
|
|
Dos. Kərimov Vaqif, dos. Süleymanova Leyla, prof. Şəkərəliyeva Yeganə, dos. Əzizov Əflatun, dos. Məmmədova Sevinc, dos. Ənsərova Aynur, dos. Əlizadə Sevda, b.m. Mahmudova Pərvanə, b.m. Həsənova Aytəkin, b.m. Hüseynova Lalə, b.m. Həşimov Ramin, b.m. Vəliyeva Gülnarə, ass. Yusufova Xədicə, ass. Hüseynova Qumru |
Fənnin ardıcıllıq şərtləri |
|
Öncə tədrisi zəruri olan fənlər (Prerekvizit) |
Yoxdur |
Özündən sonra tədrisini saxladığı fənlər |
Yoxdur |
Fənnin məqsədi |
|
Orqanizmlər və ekosistemlər fənninin məqsədi insanla ətraf mühitin arasındakı qanunauyğunluqları öyrənmək, ətraf mühitin vəziyyətini, biotik faktorların insan sağlamlığına təsirini, insanın həyat şəraitini və tərzini yaxşılaşdırmaq, həmçinin ömrünün uzadılmasını təmin etməkdir. |
Fənnin məzmunu |
|
|
Elmi anlayışlar, təkamül üçün dəlillərə xüsusi diqqət yetirərək inkişaf tarixi və perspektivlərdən istifadə edərək biologiyada nəzəriyyələrin inkişaf mərhələləri, müxtəlif orqanizmlər arasında həzm, skelet-əzələ, qan dövranı, ifrazat, sinir, immun və reproduktiv sistemlərinin fizioloji proseslərinin müqayisəli təhlili, bitkilər, heyvanlar, prokariotlar və viruslar arasında hüceyrə-toxuma-sistem səviyyəsində struktur və funksional oxşarlıqları və fərqləri, canlıların ətraf mühitin biotik və abiotik cəhətləri ilə qarşılıqlı təsirini, qoruma biologiyasının əsas prinsipləri öyrədilir. |
Fənnin təlim nəticəsi |
|
BİLİK |
1. Müxtəlif canlılarda orqanlar sistemlərinin müqayisəsini bilir 2. İnsanın ekosistemdə yerini və ona təsirini bilir 3. Ekosistemin biotik və abiotik cəhətləri arasında kritik münasibətləri, enerji və qida ötürülməsini anlayır 4. Fiziologiya, ekologiya və təkamül sahəsində əsas anlaışları sadalayır 5. Orqanizmin ehtiyacları ilə struktur və funksiya arasında əlaqəsini anlayır |
BACARIQ |
1. Mikroskopda işləyə bilir 2. Ekosistemin biotik və abiotik cəhətləri arasında kritik münasibətləri, enerji və qida ötürülməsi aspektində dəyişikliklərin digərinə təsirini müəyyən edə bilir 3. Populyasiya, canlı qruplaşmalr haqqında proqnozlar verir |
DAVRANIŞ |
Qlobal ekoloji dəyişkənliklərə səbəb olacaq qaydalara riayət edir |
Mövzu təqvim planı |
|
||
Mövzular |
|||
Həftə |
Nəzəri təlim |
Təcrübi (tətbiqi) təlim |
|
1 |
Biologiya - tibbin nəzəri əsasıdır. Biologiyada nəzəriyyələrin inkişaf mərhələləri. Hüceyrə - canlı orqanizimlərin morfo-funksional vahididir. |
Həyatın hüceyrəsiz və hüceyrəli formaları: viruslar, prokariotlar və eukariotlar. |
|
2 |
Ekologiyanın predmeti və inkişaf tarixi. Ekoloji amillər. |
Müxtəlif orqanizmlərdə skelet, əzələ və həzm sistemlərinin müqayisəsi. |
|
3 |
Biotik qruplaşmalar (biosenozlar). |
Müxtəlif orqanizmlərdə tənəffüs, ifrazat və qan-damar sistemlərinin müqayisəsi. |
|
4 |
Ekoloji sistemlər. |
Müxtəlif orqanizmlərdə sinir və reproduktiv sistemlərinin müqayisəsi. |
|
5 |
Biosfer və ona xüsusi təsir növləri. |
İnsan ekologiyası. |
|
6 |
Ətraf mühitin çirklənməsi və onun əhalinin sağlamlığına təsiri. |
Ekosistemlərdə maddələr dövranı. |
|
7 |
Qlobal iqlim dəyişməsi. |
Sorğu (aralıq qiymətləndirmə) |
|
8 |
Hidrosferin çirklənməsinin insan sağlamlığına təsiri. |
Ekogenetikada irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: prenatal diaqnostika, genealoji üsul, əkizlik üsulu, |
|
9 |
Populyasiya ekologiyası. |
Ekogenetikada irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: biokimyəvi üsul, sitogenetik üsul. |
|
10 |
Antropoekologiya. |
Multifaktorial xəstəliklər |
|
11 |
Parazitlərin ekologiyası. |
|
|
12 |
Mutasiya və mutagen faktorlar. |
|
|
13 |
Ekogenetik xəstəliklər. |
|
|
14 |
Orqanizmlərdə genin quruluşu və ekspressiyası. |
|
|
15 |
Ətraf mühit və qocalıq. |
|
Fənnin tədrisində istifadə ediləcək interaktiv tədris metodları |
|
|
|
Ölçmə - qiymətləndirmə |
|
|
|
Qiymətləndirmə üsulları |
Qiymət (bal) |
İmtahan (final) |
50 |
|
Aralıq qiymətləndirmə |
30 |
|
Davamiyyətə görə qiymətləndirmə |
10 |
|
Sərbəst iş (Tələbələrin qrup layihəsi) |
10 |
|
CƏMİ |
100 |
Fənn üzrə semestr ərzində (imtahana qədər və imtahanda) tələbənin topladığı balın yekun miqdarına görə onun fənn üzrə biliyinin qiymətləndirilməsi |
|
||
|
51 baldan aşağı olduqda |
“qeyri-kafi” |
F |
51-60 bal |
“qənaətbəxş” |
E |
|
61-70 bal |
“kafi” |
D |
|
71-80 bal |
“yaxşı” |
C |
|
81-90 bal |
“çox yaxşı” |
B |
|
91-100 bal |
“əla” |
A |
Semestr üzrə İş yükü |
|
|||
|
Fəaliyyət |
Sayı |
Müddət (saat) |
Cəmi iş yükü (saat) |
Aralıq qiymətləndirmə |
1 |
2 |
2 |
|
Semestr imtahanı |
1 |
1 |
1 |
|
Mühazirə dərsləri |
15 |
2 |
30 |
|
Laboratoriya (praktik) dərsləri |
8 |
2 |
16 |
|
Cəmi iş yükü |
|
|
49 |
Tövsiyyə olunan ədəbiyyat |
|
|
|
İMZALAYANLAR:
“Orqanizmlər və ekosistemlər” fənninin təlim nəticələrinin İxtisas Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqəliliyi |
|
|
||||||||||||
Fənnin Təlim Nəticələri (FTN) |
|
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
||
Təlim nəticəsi 1 |
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 2 |
|
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 3 |
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 4 |
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 5 |
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
Təlim nəticəsi 6 |
|
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
Fənnin tədrisinin Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqə səviyyəsi |
|
||||
Proqramın Təlim Nəticəsi (PTN) |
Töhfə səviyyəsi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
||||
|
|
||||
|
X |
||||
|
|||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
|||||
|
|||||
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*1 Ən aşağı, 2 Aşağı, 3 Orta, 4 Yüksək, 5 Çok yüksək
AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI SƏHİYYƏ NAZİRLİYİ
TƏSDİQ EDİRƏM RAZILAŞDIRILIB
_________________________ ____________________________
Tədris və müalicə işləri üzrə Tədris və Təhsil departamentinin
prorektor, prof. Sabir Əliyev müdiri, dos. Kamandar Yaqubov
TİBBİ BİOLOGİYA VƏ GENETİKA KAFEDRASI
"050903 – STOMATOLOGİYA" ixtisasının “Tibbi biologiya və genetika” fənni üzrə
SİLLABUS
BAKI – 2022
Sillabusun mündəricatı:
FƏNNİN TƏDRİS PLANI
(Fənnə dair qısa məlumat)
Fənnin kodu |
Fənnin adı |
Dərsin növü |
Tədris olunduğu |
AKTS |
|
Kurs |
Semestr |
||||
TİP |
Tibbi biologiya və genetika |
Məcburi |
1 |
I |
4 |
Tədris dili |
|
|
Azərbaycan, rus və ingilis dilləri |
Fənni tədris edən müəllimlər |
|
|
Dos. Kərimov Vaqif, dos. Süleymanova Leyla, prof. Şəkərəliyeva Yeganə, dos. Əzizov Əflatun, dos. Məmmədova Sevinc, dos. Ənsərova Aynur, dos. Əlizadə Sevda, b.m.. Mahmudova Pərvanə, b.m. Həsənova Aytəkin, b.m. Hüseynova Lalə, b.m. Həşimov Ramin, b.m. Vəliyeva Gülnarə, ass. Yusufova Xədicə, ass. Hüseynova Qumru |
Fənnin ardıcıllıq şərtləri |
|
Öncə tədrisi zəruri olan fənlər (Prerekvizit) |
Yoxdur |
Özündən sonra tədrisini saxladığı fənlər |
Yoxdur |
Fənnin məqsədi |
|
Tələbələrə canlıların, o cümlədən insanın molekulyar və hüceyrə səviyyəsində gedən çoxsaylı bioloji prosesləri, irsiyyət və dəyişkənlik fenomenlərini, normal və patoloji əlamətlərin irsi məlumatlardan asılı olaraq təzahür və inkişaf xüsusiyyətlərini, xəstəliklərin genetik əsaslarını, ailə planlanması zamanı genetik xəstəliklərin üzə çıxma ehtimallarını, nəsil şəcərəsi qurub onu analiz etməyi, populyasiyanın genetik strukturunu araşdırmağı öyrətmək. |
Fənnin məzmunu |
|
|
Xromosomda irsi materialın yerləşməsi, genin quruluş xüsusiyyətləri, genlərin ekspresiyası və tənzimlənməsi mexanizmləri, mutasiyalar, insan genetikasının müasir öyrənilmə metodları, fenotipin formalaşmasında genotipin rolu, mühitin və genotipin modifikasiya dəyişkənliklərində rolu, nəsil şəcərəsi qurulması və onun araşdırılması, ailələr üçün genetik proqnozların verilməsi. |
Fənnin təlim nəticəsi |
|
BİLİK |
1. Əsas genetik anlayışları bilir 2. Genetikanın əsas tətbiq sahələrini tanıyır 3. Genetika elminin tibdə əhəmiyyətini bilir 4. Biotexnologiyada tibbi əhəmiyyətli genetik nəaliyyətlərdən xəbərdar olur 5. Müasir ekoloji şəraitdə genetik sağlamlığın qorunmasının əsasları ilə tanış olur 6. İrsiyyətin maddi əsaslarını tanıyır 7. Mendel genetikasının tibdə tətbiqini bilir 8. İlişikli genlərin xromosom nəzəriyyəsinin tibbdə tətiqini bilir 9. Populyasiyanın irsi xəstəliklərə görə genetik vəziyyətinin araşdırmasının metodlarını bilir 10. Ailə planlamasında istifadə olunan genetikanın əsaslarını bilir 11. İnsanın embrional dövrüdə genetik analiz olunmasının metodlarının nəzəri əsaslarını sadalayır 12. İnsanın postemrional dövürdə genetik analiz olunmasının metodlarını sadalayır 13. Nəsil şəcərəsini qurmaq üçün istifadə olunan simvolları tanıyır |
BACARIQ |
1. Nəsil şəcərəsini qurur və onu genetik xəstəliyə görə analiz edir 2. Ailə planlamasında gələcək nəsildə irsi xüsusiyyətin üzə çıxma ehtimalını hesablayır 3. Qadınlarda Barr cisimciyini müəyyən etməyi bacarır 4. İnsan kariotipini oxuya bilir 5. Populyasiyanı xəstəliklərə görə analiz edib, proqnoz verməyi bacarır 6. Mendel genetikasını tibdə tətbiq edir 7. Xromosom və genom mutasiyalarının sitogenetik analizlərini təhlil edir, 8. Genetik xəstəliklərin nəzəri təhlilini verir 9. Molekulyar genetik tədqiqatların nəticələrini anlayıb, onları qiymətləndirir |
DAVRANIŞ |
1. Ailə planlaması və genetik məsləhətləşmələr zamanı etik qaydalara riayət edir |
Mövzu təqvim planı |
|
||
Mövzular |
|||
Həftə |
Nəzəri təlim |
Təcrübi (tətbiqi) təlim |
|
1 |
Biologiya – tibbin nəzəri əsasıdır. Hüceyrə - canlı orqanizimlərin morfofunksional vahididir. |
Mikroskopun quruluşu və ondan istifadə olunma qaydaları. Hüceyrənin öyrənilmə üsulları. Hüceyrənin quruluş və funksional təşkili. |
|
2 |
Genin quruluşu və ekspressiyası. |
DNT-nin quruluşu, kimyəvi tərkibi, replikasiyası və reparasiyası. Genetik kod və onun xususiyyətləri. |
|
3 |
Mutasiyaların təsnifatı və tibbi əhəmiyyəti. |
Xromosomların kimyəvi tərkibi və morfologiyası. Xromatinin quruluşu. Hüceyrənin həyat dövriyyəsi və ona genetik nəzarət. |
|
4 |
İnsanın irsi xəstəlikləri. |
Qametogenez. Cinsi hüceyrələrin quruluşu. Genetik informasiyanın cinsi hüceyrələrlə ötürülməsi. |
|
5 |
İnsanın transmissiv və təbii ocaqlı xəstəlikləri. |
Allel genlərin qarşılıqlı təsiri. Qeyri – allel genlərin qarşılıqlı təsiri. |
|
6 |
Qocalıq - ontogenezin bir mərhələsi kimi. İnsanda qocalmanın ümumbioloji və genetik aspektləri. |
İlişikli irsiyyət. Genlərin tam və qeyri tam ilişikliyi. |
|
7 |
İnsan ekologiyasının müasir problemləri. Ekoloji genetika. |
Cinsiyyətlə ilişikli irsiyyət. |
|
8 |
Cinsiyyətin biologiyası və genetikası. |
İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: prenatal diaqnostika, genealoji üsul, əkizlik üsulu/. İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: sitogenetik üsul, biokimyəvi üsul |
|
9 |
Gen texnologiyaları. |
Dermatoqlifika. Müxtəlif sindromlarda dermatoqlifikanın tətbiqi. Cinsi xromatin və onun təyinetmə üsulları. |
|
10 |
Regenerasiya. Toxuma və orqanların transplantasiyası |
İnsanın autosom və cinsi xromosom xəstəliklərinin fotokarioqrammasının tərtibi. |
Fənnin tədrisində istifadə ediləcək interaktiv tədris metodları |
|
|
|
Ölçmə - qiymətləndirmə |
|
|
|
Qiymətləndirmə üsulları |
Qiymət (bal) |
İmtahan (final) |
50 |
|
Aralıq qiymətləndirmə |
30 |
|
Davamiyyətə görə qiymətləndirmə |
10 |
|
Sərbəst iş (Tələbələrin qrup layihəsi) |
10 |
|
CƏMİ |
100 |
Fənn üzrə semestr ərzində (imtahana qədər və imtahanda) tələbənin topladığı balın yekun miqdarına görə onun fənn üzrə biliyinin qiymətləndirilməsi |
|
||
|
51 baldan aşağı olduqda |
“qeyri-kafi” |
F |
51-60 bal |
“qənaətbəxş” |
E |
|
61-70 bal |
“kafi” |
D |
|
71-80 bal |
“yaxşı” |
C |
|
81-90 bal |
“çox yaxşı” |
B |
|
91-100 bal |
“əla” |
A |
Semestr üzrə İş yükü |
|
|||
|
Fəaliyyət |
Sayı |
Müddət (saat) |
Cəmi iş yükü (saat) |
Aralıq qiymətləndirmə |
1 |
2 |
2 |
|
Semestr imtahanı |
1 |
1 |
1 |
|
Mühazirə dərsləri |
10 |
2 |
20 |
|
Laboratoriya (praktik) dərsləri |
19 |
2 |
38 |
|
Cəmi iş yükü |
|
|
61 |
Tövsiyyə olunan ədəbiyyat |
|
|
METODİKİ TƏMİNAT: 1. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetika”. Dərs vəsaiti. 2022. 2. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetikadan iş dəftəri”. Dərs vəsaiti. 2022. 3. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics”. Manual. 2022. 4. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics workbook”. Manual. 2022. 5. А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова, П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Медицинская биология и генетика». Учебное пособие. 2022. 6. А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова,П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Рабочая тетрадь по медицинской биологии и генетике». Учебное пособие. 2022. 7. “Биология”. В 2 кн. Под ред. В.Н. Ярыгина. М.: Высшая школа, 2020. 8. “Биология” под редакцией Н. В. Чебышева. МИА, 2016. 9. A.H.Ənsərova “İnsan ekologiyasının müasir problemləri”. Bakı, 2021. |
İMZALAYANLAR:
“biologiya və immunologiya-1” fənninin təlim nəticələrinin İxtisas Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqəliliyi |
|
|||||||||
Fənnin Təlim Nəticələri (FTN) |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||
Təlim nəticəsi 1 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 2 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 3 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 4 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 5 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 6 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 7 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 8 |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
Fənnin tədrisinin Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqə səviyyəsi |
|
||||
Proqramın Təlim Nəticəsi (PTN) |
Töhfə səviyyəsi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
||||
|
|
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
|||||
|
|||||
|
*1 Ən aşağı, 2 Aşağı, 3 Orta, 4 Yüksək, 5 Çok yüksək
AZƏRBAYCAN RESPUBLİKASI SƏHİYYƏ NAZİRLİYİ
TƏSDİQ EDİRƏM RAZILAŞDIRILIB
_________________________ ____________________________
Tədris və müalicə işləri üzrə Tədris və Təhsil departamentinin
prorektor, prof. Sabir Əliyev müdiri, dos. Kamandar Yaqubov
TİBBİ BİOLOGİYA VƏ GENETİKA KAFEDRASI
"050904 – TİBB" ixtisasının “Tibbi biologiya və genetika” fənni üzrə
SİLLABUS
BAKI – 2022
Sillabusun mündəricatı:
FƏNNİN TƏDRİS PLANI
(Fənnə dair qısa məlumat)
Fənnin kodu |
Fənnin adı |
Dərsin növü |
Tədris olunduğu |
AKTS |
|
Kurs |
Semestr |
||||
TİP |
Tibbi biologiya və genetika |
Məcburi |
1 |
1 və 2 |
4 |
Tədris dili |
|
|
Azərbaycan, rus və ingilis dilləri |
Fənni tədris edən müəllim(lər) |
|
|
Dos. Kərimov Vaqif, dos. Süleymanova Leyla, prof. Şəkərəliyeva Yeganə, dos. Əzizov Əflatun, dos. Məmmədova Sevinc, dos. Ənsərova Aynur, dos. Əlizadə Sevda, b.m. Mahmudova Pərvanə, b.m. Həsənova Aytəkin, b.m. Hüseynova Lalə, b.m. Həşimov Ramin, b.m. Vəliyeva Gülnarə, ass. Yusufova Xədicə, ass. Hüseynova Qumru |
Fənnin ardıcıllıq şərtləri |
|
Öncə tədrisi zəruri olan fənlər (Prerekvizit) |
Yoxdur |
Özündən sonra tədrisini saxladığı fənlər |
Yoxdur |
Fənnin məqsədi |
|
Tələbələrə canlıların, o cümlədən insanın molekulyar və hüceyrə səviyyəsində gedən çoxsaylı bioloji prosesləri, irsiyyət və dəyişkənlik fenomenlərini, normal və patoloji əlamətlərin irsi məlumatlardan asılı olaraq təzahür və inkişaf xüsusiyyətlərini, xəstəliklərin genetik əsaslarını, ailə planlanması zamanı genetik xəstəliklərin üzə çıxma ehtimallarını, nəsil şəcərəsi qurub onu analiz etməyi, populyasiyanın genetik strukturunu araşdırmağı öyrətmək. |
Fənnin məzmunu |
|
|
Xromosomda irsi materialın yerləşməsi, genin quruluş xüsusiyyətləri, genlərin ekspresiyası və tənzimlənməsi mexanizmləri, mutasiyalar, insan genetikasının müasir öyrənilmə metodları, fenotipin formalaşmasında genotipin rolu, mühitin və genotipin modifikasiya dəyişkənliklərində rolu, nəsil şəcərəsi qurulması və onun araşdırılması, ailələr üçün genetik proqnozların verilməsi. |
Fənnin təlim nəticəsi |
|
BİLİK |
1. Əsas genetik anlayışları bilir 2. Genetikanın əsas tətbiq sahələrini tanıyır 3. Genetika elminin tibdə əhəmiyyətini bilir 4. Biotexnologiyada tibbi əhəmiyyətli genetik nəaliyyətlərdən xəbərdar olur 5. Müasir ekoloji şəraitdə genetik sağlamlığın qorunmasının əsasları ilə tanış olur 6. İrsiyyətin maddi əsaslarını tanıyır 7. Mendel genetikasının tibdə tətbiqini bilir 8. İlişikli genlərin xromosom nəzəriyyəsinin tibbdə tətiqini bilir 9. Populyasiyanın irsi xəstəliklərə görə genetik vəziyyətinin araşdırmasının metodlarını bilir 10. Ailə planlamasında istifadə olunan genetikanın əsaslarını bilir 11. İnsanın embrional dövrüdə genetik analiz olunmasının metodlarının nəzəri əsaslarını sadalayır 12. İnsanın postemrional dövürdə genetik analiz olunmasının metodlarını sadalayır 13. Nəsil şəcərəsini qurmaq üçün istifadə olunan simvolları tanıyır |
BACARIQ |
1. Nəsil şəcərəsini qurur və onu genetik xəstəliyə görə analiz edir 2. Ailə planlamasında gələcək nəsildə irsi xüsusiyyətin üzə çıxma ehtimalını hesablayır 3. Qadınlarda Barr cisimciyini müəyyən etməyi bacarır 4. İnsan kariotipini oxuya bilir 5. Populyasiyanı xəstəliklərə görə analiz edib, proqnoz verməyi bacarır 6. Mendel genetikasını tibdə tətbiq edir 7. Xromosom və genom mutasiyalarının sitogenetik analizlərini təhlil edir, 8. Genetik xəstəliklərin nəzəri təhlilini verir 9. Molekulyar genetik tədqiqatların nəticələrini anlayıb, onları qiymətləndirir |
DAVRANIŞ |
1. Ailə planlaması və genetik məsləhətləşmələr zamanı etik qaydalara riayət edir |
Mövzu təqvim planı |
|
||
Mövzular |
|||
Həftə |
Nəzəri təlim |
Təcrübi (tətbiqi) təlim |
|
1 |
Biologiya – tibbin nəzəri əsasıdır. Hüceyrə - canlı orqanizimlərin morfofunksional vahididir. |
Mikroskopun quruluşu və ondan istifadə olunma qaydaları. Hüceyrənin öyrənilmə üsulları. Hüceyrənin quruluş və funksional təşkili. |
|
2 |
Genin quruluşu və ekspressiyası. |
DNT-nin quruluşu, kimyəvi tərkibi, replikasiyası və reparasiyası. Genetik kod və onun xususiyyətləri. |
|
3 |
Mutasiyaların təsnifatı və tibbi əhəmiyyəti. |
Xromosomların kimyəvi tərkibi və morfologiyası. Xromatinin quruluşu. Hüceyrənin həyat dövriyyəsi və ona genetik nəzarət. |
|
4 |
İnsanın irsi xəstəlikləri. |
Qametogenez. Cinsi hüceyrələrin quruluşu. Genetik informasiyanın cinsi hüceyrələrlə ötürülməsi. |
|
5 |
İnsanın transmissiv və təbii ocaqlı xəstəlikləri. |
Allel genlərin qarşılıqlı təsiri. Qeyri – allel genlərin qarşılıqlı təsiri. |
|
6 |
Qocalıq - ontogenezin bir mərhələsi kimi. İnsanda qocalmanın ümumbioloji və genetik aspektləri. |
İlişikli irsiyyət. Genlərin tam və qeyri tam ilişikliyi. |
|
7 |
İnsan ekologiyasının müasir problemləri. Ekoloji genetika. |
Cinsiyyətlə ilişikli irsiyyət. |
|
8 |
Cinsiyyətin biologiyası və genetikası. |
İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: prenatal diaqnostika, genealoji üsul, əkizlik üsulu/. İnsan irsiyyətinin öyrənilmə üsulları: sitogenetik üsul, biokimyəvi üsul |
|
9 |
Gen texnologiyaları. |
Dermatoqlifika. Müxtəlif sindromlarda dermatoqlifikanın tətbiqi. Cinsi xromatin və onun təyinetmə üsulları. |
|
10 |
Regenerasiya. Toxuma və orqanların transplantasiyası |
İnsanın autosom və cinsi xromosom xəstəliklərinin fotokarioqrammasının tərtibi. |
Fənnin tədrisində istifadə ediləcək interaktiv tədris metodları |
|
|
|
Ölçmə - qiymətləndirmə |
|
|
|
Qiymətləndirmə üsulları |
Qiymət (bal) |
İmtahan (final) |
50 |
|
Aralıq qiymətləndirmə |
30 |
|
Davamiyyətə görə qiymətləndirmə |
10 |
|
Sərbəst iş (Tələbələrin qrup layihəsi) |
10 |
|
CƏMİ |
100 |
Fənn üzrə semestr ərzində (imtahana qədər və imtahanda) tələbənin topladığı balın yekun miqdarına görə onun fənn üzrə biliyinin qiymətləndirilməsi |
|
||
|
51 baldan aşağı olduqda |
“qeyri-kafi” |
F |
51-60 bal |
“qənaətbəxş” |
E |
|
61-70 bal |
“kafi” |
D |
|
71-80 bal |
“yaxşı” |
C |
|
81-90 bal |
“çox yaxşı” |
B |
|
91-100 bal |
“əla” |
A |
Semestr üzrə İş yükü |
|
|||
|
Fəaliyyət |
Sayı |
Müddət (saat) |
Cəmi iş yükü (saat) |
Aralıq qiymətləndirmə |
1 |
2 |
2 |
|
Semestr imtahanı |
1 |
1 |
1 |
|
Mühazirə dərsləri |
10 |
2 |
20 |
|
Laboratoriya (praktik) dərsləri |
19 |
2 |
38 |
|
Cəmi iş yükü |
|
|
61 |
Tövsiyyə olunan ədəbiyyat |
|
|
METODİKİ TƏMİNAT: 1. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetika”. Dərs vəsaiti. 2022. 2. Ə.P.Əzizov, V.M.Kərimov, L.M. Süleymanova, L.S.Hüseynova “Tibbi biologiya və genetikadan iş dəftəri”. Dərs vəsaiti. 2022. 3. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics”. Manual. 2022. 4. A.P.Azizov, V.M.Karimov, L.M.Suleymanova, L.S.Huseynova “Medical biology and genetics workbook”. Manual. 2022. 5. А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова, П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Медицинская биология и генетика». Учебное пособие. 2022. 6. А.П.Азизов, В.М.Керимов, Л.М.Сулейманова, Л.С.Гусейнова,П.А.Махмудова, Г.А.Велиева «Рабочая тетрадь по медицинской биологии и генетике». Учебное пособие. 2022. 7. “Биология”. В 2 кн. Под ред. В.Н. Ярыгина. М.: Высшая школа, 2020. 8. “Биология” под редакцией Н. В. Чебышева. МИА, 2016. 9. A.H.Ənsərova “İnsan ekologiyasının müasir problemləri”. Bakı, 2021. |
İMZALAYANLAR:
“Tibbi biologiya və genetika” fənninin təlim nəticələrinin İxtisas Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqəliliyi |
|
||||||||||
Fənnin Təlim Nəticələri (FTN) |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||
Təlim nəticəsi 1 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 2 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 3 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 4 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 5 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 6 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 7 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Təlim nəticəsi 8 |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Fənnin tədrisinin Proqramın Təlim Nəticələri ilə əlaqə səviyyəsi |
|
||||
Proqramın Təlim Nəticəsi (PTN) |
Töhfə səviyyəsi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
||||
|
|
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
X |
||||
|
*1 Ən aşağı, 2 Aşağı, 3 Orta, 4 Yüksək, 5 Çok yüksək